Referat af Cairn Terrier Racemøde 12/4-2015 Sted: Røjlevej 22, 5792 Årslev. Jane Juel Hansen bød velkommen til deltagerne, i alt 16 fra racegruppen + hele DTK bestyrelsen. Efter debat om situationen og forskellige input med hensyn til at ”komme videre” stod det ret klart at alle ønskede der skulle ske noget, og vi i fællesskab skulle komme frem til en løsning der på sigt kan være med til at løfte opgaverne i racegruppen. Der blev nedsat en arbejdsgruppe der i fællesskab og via samarbejde, skal løfte opgaverne med hensyn til Årbogen, Udstillinger/resultater, Hjemmeside/Facebook. Der var en flot tilslutning til denne arbejdsgruppe som i dag består af: Lotte Thomsen, Søren Thomsen, Ghita Jensen, Evy Fahl, Anita Fahl Andersen, Henrik Pedersen, Karin Johansen, Jørgen Johansen, Mette Toft og Susanne Lynge Jensen. Herudover var der et klart ønske om at finde en kontaktperson/tovholder til at koordinere opgaverne og være direkte bindeled til bestyrelsen i DTK. Lotte Thomsen vil fra dags dato med fuld opbakning fra bestyrelsen i DTK, varetage funktionen som kontaktperson for racegruppen. Det er aftalt at bestyrelsen i DTK vil deltage på de kommende racemøder for at fortsætte fokus og vi sammen får løftet de mange opgaver der ligger i racegruppen. Årbogen: 2014: Alle var enige om at man bør gøre alt for at 2014 udgaven skal udgives! Man ønsker ekstern support om nødvendigt og det er aftalt at man kan være nødsaget til at skulle bruge økonomiske midler fra racens konto på dette. Da bestyrelsen stadig ikke har modtaget en del materiale fra Berit Rosenfeldt må vi finde en løsning for at få afhentet dette. Jane Juel Hansen kontakter igen BR, og Karin Johansen har tilbudt at afhente materialet. Det er dokumenter der svarer til 2 ringbind, USB stick etc. Lotte Thomsen danner sig et overblik over situationen og vurderer hvad der skal til for at løfte denne opgave. 2015: Lotte Thomsen og Ghita Jensen påtager sig i fællesskab arbejdet med Årbogen fra 2015. Regler for optagelse i årbogen er uændret og er ifølge de retningslinjer der er aftalt på tidligere racemøde. Opdatering af udstillingsresultater / Point til Årets Cairn Terrier: Karin og Jørgen Johansen indsamler udstillingsresultater for 2015, og vil samtidig sørge for indlæg i TN med resultater og billeder fra vores udstillinger. Ghita Jensen varetager pointberegningen da det er tæt relateret til årbogen, samt offentliggørelse af pointoversigt på racens hjemmeside. Pokaler: Administration og hjemkaldelse varetages af Evy Fahl. Rosetter: Administration og bestilling varetages af Søren Thomsen. Hjemmesiden: Der vil være 2 nye administratorer på racens hjemmeside. Michael Bergmann beder Michael Andreasen om login til Ghita Jensen og Mette Toft. Opgaverne er fordelt således: Ghita Jensen: Udstillingsresultater, Pointoversigt, og andre årbogsrelaterede opdateringer. Der vil blive påført en ny menu ”Referater” hvor samtlige referater vil blive uploadet. Det er desuden aftalt at GJ kan foretage en oprydning i punkter der kunne ligge mere hensigtsmæssigt for at fremme en let tilgang til forskellige oplysninger. Mette Toft: Alle andre generelle opdateringer som hun modtager efter godkendelse af Lotte Thomsen. Mette Toft vil også opdatere hvalpekuld i henhold til DTK’s nye strategi som giver mulighed for dette. Retningslinjer herfor aftales internt i arbejdsgruppen. Facebook – Cairngruppen under DTK: Der vil være 2 nye administratorer – Evy Fahl & Anita Fahl Andersen.
Desuden vil der være adgang for bestyrelsen, og Michael Bergmann varetager denne funktion.
Der vil blive slået hårdt ned på upassende indlæg og negativ omtale generelt som hverken gavner racen eller klubben som helhed. Retningslinjerne vil blive gennemgået og tilpasset af admins.
Ifølge DTK’s nye strategi hvor DTK hvalpeliste er Gratis for medlemmer, vil det ligeledes være muligt for medlemmer af DTK at annoncere hvalpekuld på racens egen officielle Facebook side. Retningslinjer for dette vil blive udformet af Admins. Det er desuden Admins opgave at sikre sig at annoncerede hvalpekuld stammer fra medlemmer af DTK. Dette foretages i samarbejde med Peter Nielsen og klubbens medlemskartotek for racegruppens medlemmer.
DTK Strategi / Strategiudvalg Jane gennemgik kort ideen bag strategien som blev søsat allerede i efteråret 2014 på racekredsmødet. Der er nedsat et udvalg som består af Marianne Duchwaider og Rikke Holmelund. Begge disse personer kan kontaktes i forbindelse med information og spørgsmål. På Facebook har de oprettet en side over al tilgængelig materiale på diverse kampagner og materiale man selv kan gøre brug af – læs mere på Facebook ”DTK strategiudvalg”. Der ligger i dag en del information på DTK’s hjemmeside under menupunktet ”DTK informerer” men denne side bliver opdateret hurtigst muligt når al materiale er klar, samt med en forklaring til hvordan man selv kan bruge det individuelt. Det er en selvfølge at bestyrelsen sætter stor pris på de medlemmer der ønsker at gøre brug af klubbens materiale når de markedsfører deres kuld eller på bruger det på anden vis. På den måde er vi med til at skabe positiv omtale, fokus på hunde med stambog og udbrede kendskabet til DTK – og dermed flere medlemmer på sigt. Der er også stor fokus på at opdrættere indmelder deres hvalpekøbere i DTK. Dette bliver tilbudt til til opdrættere som allerede er medlem af DTK. Prisen for dette er 175 kr., for første år. En beslutning der er foretaget og informeret om på racekredsmødet, er at bestyrelsen har besluttet at Hvalpelisten er gratis for medlemmer af DTK. Det er endvidere besluttet at det er tilladt for medlemmer af DTK at de kan annoncere deres hvalpekuld på racens egen hjemmeside samt racens egen officielle Facebookside. Retningslinjer herfor udføres som beskrevet tidligere i referatet. Det er IKKE muligt for en racegruppe at beslutte IKKE at ville annoncere disse kuld hvis et medlem ønsker dette. Der informeres kort om at DKK vil iværksætte en lignende kampagne i efteråret 2015, og vil også tilbyde gratis hvalpeliste etc. Eventuelt: Hvalpehenvendelser: Peter Nielsen ønsker en kontaktperson i racegruppen mht. hvalpehenvendelser. En person som har indgående kendskab til racen og som kan give gode råd og vejledning. Denne funktion varetages af Mette Toft. Det understreges at man ifølge retningslinjerne ikke må henvise direkte til opdrættere men blot henvise til hvalpeliste etc. Materiale som tilhører racegruppen: En del materiale som tilhører racegruppen ligger i dag opbevaret hos forskellige personer. Dette materiale skal der gøres status over og det skal indsamles. Mette Toft laver en ”indkaldelse” på hjemmesiden og Facebook. Der skal informeres direkte til Henrik Pedersen, hvorefter vil vurderer hvordan vi får materialet under et tag. Materiale hos tidligere racerepræsentanter skal også indhentes og det sørger Jane Juel Hansen for at følge op på. Bestyrelsen i DTK vil gerne takke for et godt og konstruktivt møde. Vi vil gerne understrege yderligere, at vi i bestyrelsen er indstillet på at gøres vores til, at vi kan få løftet opgaverne i racegruppen og på den måde bidrage til at starte på en frisk og komme positivt videre. En stor tak skal lyde til Camilla Jay for den flotte forplejning til hele racegruppen i form af Kaffe og hjemmebag. Bestyrelsen Dansk Terrier Klub 13/04-2015
|